SPIS TREŚCI
1.Definiowalne skróty klawiaturowe dla każdej operacji
2.Definiowalne menu zintegrowane z systemem uprawnień.
3.Definiowanie poleceń globalnych z podziałem na typy elementów interfejsu.
4.Rozbudowany i elastyczny system uprawnień.
5.Przyporządkowanie drukarek do wydruków
6.Wybór formatu podglądu wydruku
7.Kilka mechanizmów raportowania
8.Definiowane ustawienia kolumn (z dokładnością do użytkownika)
9.Sumowanie wartości wybranych kolumn
10.Eksport do excela przefiltrowanych danych z gridów
11.Definiowanie filtrowanych pól
12.Zaawansowany wielopoziomowy filtr z opcją zapamiętywania wartości
14.Wbudowany klient poczty elektronicznej.
15.Logowanie wszystkich operacji użytkowników.
16.Mechanizm autoryzowanego użyczania sesji
17.Tworzenia baz roboczych i testowych
SMP jest połączeniem platformy developerskiej i aplikacji biznesowej. W praktyce oznacza to przede wszystkim możliwość wprowadzania modyfikacji i tworzenia nowych funkcjonalności bez konieczności korzystania z zewnętrznych narzędzi developerskich. Jedną z największych zalet SMP jest umieszczenie w jednej bazie:
- danych biznesowych,
- logiki biznesowej
- struktury i logiki GUI (Graficznego interfejsu użytkownika).
Powyższa integracja w połączeniu z wbudowanymi narzędziami ułatwiającymi korzystanie z dobrodziejstwa integracji i automatyzującymi procesy programistyczne……
-
- Otwarcie okna
- Włączanie/wyłączanie panelu filtra
- Przełączanie pomiędzy zakładkami okna
- Indywidualne skróty dla każdego z poleceń aktywnego okna
Daje ono możliwość zdefiniowania dowolnej ilości profili z przyporządkowaniem indywidualnie do użytkownika lub do grupy użytkowników.
Zdefiniowane polecenia będą dostępne w każdym oknie aplikacji i wywoływane w kontekście okna – obowiązkowy parametr procedur XmlParams zawierający kompletne informacje o stanie okna (zaznaczone rekordy, relacje, wartości aktywnych filtrów)
Możliwość definiowania uprawnień na kilku poziomach:
-
- Menu – dwie możliwości:
- brak wyświetlonej pozycji
- Pozycja widoczna lecz niedostępna
- Menu – dwie możliwości:
-
- Okna. Możliwość wyłączenia dostępu do wybranego okna dla grupy/użytkownika ze skutkiem natychmiastowym (kolejna operacja w zablokowanym oknie zakończy się komunikatem o braku uprawnień)
- Elementy okna. Użytkownik może otworzyć okno ale ma dostęp tylko do wybranych elementów. W pozostałych elementach będzie wyświetlona informacja o braku uprawnień
- Rekordy. Możliwość definiowanie praw w oparciu o każde pole rekordu. W standardzie dla każdego elementu zawierającego dane są dostępne trzy tryby:
- wszystkie rekordy
- rekordy własne klienta
- rekordy własne użytkownika
-
- Polecenia. Definiowanie uprawnień dla grup/użytkowników na poziomie poszczególnych operacji z możliwością nadawania i odbierania uprawnień. Uprawnienia na tym poziomie również mają skutek natychmiastowy.
- Definiowanie zezwoleń na wykonanie wybranych operacji z autoryzacją (hasło lub autoryzacja zwierzchnika)
-
- Jasper – wzorce w formacie XML z darmowym bardzo rozbudowanym edytorem graficznym
- Word – wzorce w postaci plików doc.
- Jxls – wzorce w postaci plików xls (z opcjami grupowania, sumowania, i hierarchiczną struktur danych)
- Html
- Definiowane ustawienia kolumn (z dokładnością do użytkownika)
- Sumowanie wartości wybranych kolumn
- Eksport do excela przefiltrowanych danych z gridów
- Definiowanie filtrowanych pól
- Zaawansowany wielopoziomowy filtr z opcją zapamiętywania wartości
- Załączniki
Możliwość zapisywania do bazy plików z przyporządkowaniem do wskazanych rekordów w każdym oknie oraz możliwością parsowania i indeksowania treści (w standardzie doc, xls, PDF).
Logi zapisywane są w oddzielnej bazie co zapobiega nadmiernemu przyrostowi bazy produkcyjnej i umożliwia przegląd wszystkich akcji użytkowników również w przypadku wielu instancji aplikacji działającej na różnych bazach danych,
- Mechanizm autoryzowanego użyczania sesji umożliwiający administratorom zdalny podgląd aktualnego stanu aplikacji każdego użytkownika.
- Tworzenia baz roboczych i testowych
- Snapshot – tworzona automatycznie poleceniem dostępnym z interfejsu w dowolnym momencie
- DayBefore – codziennie po zakończeniu pracy
- Test – tworzona automatycznie poleceniem dostępnym z interfejsu (np. na potrzeby przetestowania wprowadzonych zmian w funkcjach programu, które po zaakceptowaniu są automatycznie instalowane w aplikacji produkcyjnej.
-
- Dane podstawowe
- Adresy z definiowanymi typami (w standardzie siedziba, korespondencja, instalacja)
- Kontakty z przyporządkowaniem do adresów i technikaliów
- Technikalia – dane techniczne dotyczące urządzeń klientów (IP, MAC, Klucze, hasła, Rodzaje połączeń, miejsce przypięcia do węzła w strukturze sieci)
- Atrybuty klientów (definiowanie odporności na blokady, metody grupowania na fakturach, częstotliwość generowania faktur itp) z opcją wyświetlania w głównej liście klientów w postaci ikon (przyporządkowanie ikon do konkretnych wartości atrybutów dostępne dla użytkownika)
- Umowy z definiowanymi typami i wydrukami
- Zadania przyporządkowane do klienta i jego adresu (np. wykonanie pomiaru, uzyskanie zgody na instalację itp.)
- Taryfy (definiowany słownik taryf)
- Usługi w strukturze hierarchicznej
- Promocje z definiowanymi typami
- Predefiniowane typy promocji:
- Kwotowa i procentowa jednorazowa
- Kwotowa i procentowa okresowa (data od do)
- Kwotowa i procentowa okresowa (ilość lat, miesięcy,dni)
- Predefiniowane typy promocji:
-
- Role klientów (abonent, dostawca, odbiorca itp.)
- Branże
- Opiekunowie
- Statusy (z opcją definiowania kolorów dla głównej listy klientów)
- Rachunki bankowe
- Parametry płatności
- Załączniki
- Notatki (z możliwością włączenia komunikatów wyświetlanych przy każdej operacji na kliencie)
Naliczanie opłat abonamentowych z uwzględnieniem okresów obowiązywania umów, taryf, usług i promocji i obsługą skalowania (np. naliczanie opłat/promocji za część miesiąca)
-
- Automatyczne generowanie rozrachunków wg definiowanych okresów
- Fakturowanie – automatyczne generowanie faktur dla wybranych klientów.
- Rozliczenia – kontrola zadłużeń klientów z automatycznym generowaniem skryptów dla systemu powiadomień i blokad.
- Rejestr płatności – z przyporządkowaniem do faktur i rozrachunków i kontrolą salda.
- Moduł kasowy z obsługą automatycznego rozliczania płatności przy wpłacie.
- Definiowanie dowolnej ilości kas
- Definiowanie uprawnień do poszczególnych kas
z opcją importu wyciągów w postaci elektronicznej (definiowany słownik formatów importowanych plików)
w oparciu o dane z wyciągów, opcją generowania brakujących rozrachunków (np. w przypadku wpłaty za kilka okresów „z góry”) i faktur..
-
- Drzewo kompletnej struktury sieci z wszelkimi informacjami o urządzeniach
- Przyporządkowanie do adresów geograficznych
- Wyświetlanie wskazanych elementów na mapie (w oparciu o Google maps)
- Odwzorowanie drogi sygnału na mapie
- Autodiagnostyka wybranych węzłów z automatycznym powiadamianiem o awariach.
- Rejestr backupu poprzedników (węzłów)
-
- Definiowany słownik typów zgłoszeń
- Definiowany słownik priorytetów
- Rejestracja komentarzy do zgłoszeń
- Zadania z przyporządkowaniem do zgłoszenia i rejestracją w kalendarzach pracowników.
- Statusy zgłoszeń i zadań z definiowaniem zależności
- Powiadomienia z opcją definiowania zakresu danych (powiadomienia o rejestracji nowych i modyfikacjach zgłoszeń, komentarzy, zadań, statusów)
-
- Rozsyłanie wiadomości pocztowych do adresatów z list mailingowych przygotowywanych w oparciu o kartotekę kontrahentów lub zaimportowanych baz adresowych.
- Definiowalne listy mailingowe z opcją wskazania daty wysłania indywidualnie dla adresata lub całej listy.
- Rejestracja statusów wysłanych wiadomości
- Rozsyłanie wygenerowanych przez system dokumentów (faktury, umowy, regulaminy itp.)
-
- Wiele stosunków pracy
- Rejestr umów
- Przyporządkowanie do działów
- Definiowanie czasu pracy
- Rejestracja czasu pracy (urlopy, zwolnienia, godziny nadliczbowe, awarie)
-
- Dynamiczne stany magazynowe
- Definiowane sposoby wyliczania ceny sprzedaży
- Fotografie
- Atrybuty
- Grupy towarowe
- Definiowany słownik magazynów
-
- Sprzedaż od netto i brutto
- Sparametryzowane metody wyliczania ceny (VAT od ceny jednostkowej neto lub brutto, VAT od wartości netto lub brutto linijki, VAT od sumy netto lub brutto dokumentu)
- Możliwość sprzedaży wg ceny promocyjnej wpisywanej „z palca” (z kontrolą ceny minimalnej)
- Definiowane rabaty dla poszczególnych pozycji i całego dokumentu
- Parametry płatności pobierane „z klienta”
- Automatyczny druk WZ i dokumentu sprzedaży.
- Przygotowywanie sprzedaży z opcją rezerwacji towarów
-
- Grupy towarowe
- Miejsca użytkowania
- Osoby odpowiedzialne
- Zdjęcia
- Załączniki
- Atrybuty
- Rejestr operacji
- Generowanie kodów kreskowych (konfigurowalny generator)
- Drukowanie etykiet
- Współpraca z kolektorami danych (eksport/import – definiowane formaty plików)
- Obsługa inwentaryzacji