ISP – system dla operatorów telekomunikacyjnych

 

 SPIS TREŚCI

Podstawowe informacje o SMP.

Funkcje globalne

1.Definiowalne skróty klawiaturowe dla każdej operacji

2.Definiowalne menu zintegrowane z systemem uprawnień.

3.Definiowanie poleceń globalnych z podziałem na typy elementów interfejsu.

4.Rozbudowany i elastyczny system uprawnień.

5.Przyporządkowanie drukarek do wydruków

6.Wybór formatu podglądu wydruku

7.Kilka mechanizmów raportowania

8.Definiowane ustawienia kolumn (z dokładnością do użytkownika)

9.Sumowanie wartości wybranych kolumn

10.Eksport do excela przefiltrowanych danych z gridów

11.Definiowanie filtrowanych pól

12.Zaawansowany wielopoziomowy filtr z opcją zapamiętywania wartości

13.Załączniki

14.Wbudowany klient poczty elektronicznej.

15.Logowanie wszystkich operacji użytkowników.

16.Mechanizm autoryzowanego użyczania sesji

17.Tworzenia baz roboczych i testowych

Moduły

1.Kartoteka kontrahentów

2.Rozrachunki

4.Rejestr wyciągów bankowych

5.Moduł rozliczania płatności

6.Struktura sieci

7.Rejestr zgłoszeń

8.Mailing

10.Magazyn

11.Intuicyjny moduł sprzedaży

12.Kartoteka środków trwałych

 

Podstawowe informacje o SMP.

SMP jest połączeniem platformy developerskiej i aplikacji biznesowej. W praktyce oznacza to przede wszystkim możliwość wprowadzania modyfikacji i tworzenia nowych funkcjonalności bez konieczności korzystania z zewnętrznych narzędzi developerskich. Jedną z największych zalet SMP jest umieszczenie w jednej bazie:

  • danych biznesowych,
  • logiki biznesowej
  • struktury i logiki GUI (Graficznego interfejsu użytkownika).

Powyższa integracja w połączeniu z wbudowanymi narzędziami ułatwiającymi korzystanie z dobrodziejstwa integracji i automatyzującymi procesy programistyczne……

 

Funkcje globalne

  1. Definiowalne skróty klawiaturowe dla każdej operacji
    • Otwarcie okna
    • Włączanie/wyłączanie panelu filtra
    • Przełączanie pomiędzy zakładkami okna
    • Indywidualne skróty dla każdego z poleceń aktywnego okna
  1. Definiowalne menu zintegrowane z systemem uprawnień.

Daje ono możliwość zdefiniowania dowolnej ilości profili z przyporządkowaniem indywidualnie do użytkownika lub do grupy użytkowników.

  1. Definiowanie poleceń globalnych z podziałem na typy elementów interfejsu.

Zdefiniowane polecenia  będą dostępne w każdym oknie aplikacji i wywoływane w kontekście okna – obowiązkowy parametr procedur XmlParams zawierający kompletne informacje o stanie okna (zaznaczone rekordy, relacje, wartości aktywnych filtrów)

  1. Rozbudowany i elastyczny system uprawnień.

Możliwość definiowania uprawnień na kilku poziomach:

    • Menu  – dwie możliwości:
      • brak wyświetlonej pozycji
      • Pozycja widoczna lecz niedostępna
    • Okna. Możliwość wyłączenia dostępu do wybranego okna dla grupy/użytkownika  ze skutkiem natychmiastowym (kolejna operacja w zablokowanym oknie zakończy się komunikatem o braku uprawnień)
    • Elementy okna. Użytkownik może otworzyć okno ale ma dostęp tylko do wybranych elementów. W pozostałych elementach będzie wyświetlona informacja o braku uprawnień
    • Rekordy. Możliwość definiowanie praw w oparciu o każde pole rekordu. W standardzie dla każdego elementu zawierającego dane są dostępne trzy tryby:
      • wszystkie rekordy
      • rekordy własne klienta
      • rekordy własne użytkownika
    • Polecenia. Definiowanie uprawnień dla grup/użytkowników na poziomie poszczególnych operacji z możliwością nadawania i odbierania uprawnień. Uprawnienia na tym poziomie również mają skutek natychmiastowy.
    • Definiowanie zezwoleń na wykonanie wybranych operacji z autoryzacją (hasło lub autoryzacja zwierzchnika)
  1. Przyporządkowanie drukarek do wydruków (z dokładnością do użytkownika i stacji roboczej)
  1. Wybór formatu podglądu wydruku (wbudowany Jasper report, PDF, Word, Excel)
  1. Kilka mechanizmów raportowania
    • Jasper – wzorce w formacie XML z darmowym bardzo rozbudowanym edytorem graficznym
    • Word – wzorce w postaci plików doc.
    • Jxls – wzorce w postaci plików xls (z opcjami grupowania, sumowania, i hierarchiczną struktur danych)
    • Html
  1. Definiowane ustawienia kolumn (z dokładnością do użytkownika)
  2. Sumowanie wartości wybranych kolumn
  3. Eksport do excela przefiltrowanych danych z gridów
  4. Definiowanie filtrowanych pól
  5. Zaawansowany wielopoziomowy filtr z opcją zapamiętywania wartości
  6. Załączniki

Możliwość zapisywania do bazy plików z przyporządkowaniem do wskazanych rekordów w każdym oknie oraz możliwością parsowania i indeksowania treści (w standardzie doc, xls, PDF).

  1. Wbudowany klient poczty elektronicznej.
  2. Logowanie wszystkich operacji użytkowników.

Logi zapisywane są w oddzielnej bazie co zapobiega nadmiernemu przyrostowi bazy produkcyjnej i umożliwia przegląd wszystkich akcji użytkowników również w przypadku wielu instancji aplikacji działającej na różnych bazach danych,

  1. Mechanizm autoryzowanego użyczania sesji umożliwiający administratorom zdalny podgląd aktualnego stanu aplikacji każdego użytkownika.
  1. Tworzenia baz roboczych i testowych
    1. Snapshot – tworzona automatycznie poleceniem dostępnym z interfejsu w dowolnym momencie
    2. DayBefore – codziennie po zakończeniu pracy
    3. Test – tworzona automatycznie poleceniem dostępnym z interfejsu (np. na potrzeby przetestowania wprowadzonych zmian w funkcjach programu, które po zaakceptowaniu są automatycznie instalowane w aplikacji produkcyjnej.

Moduły

  1. Kartoteka kontrahentów
    • Dane podstawowe
    • Adresy z definiowanymi typami (w standardzie siedziba, korespondencja, instalacja)
    • Kontakty z przyporządkowaniem do adresów i technikaliów
    • Technikalia – dane techniczne dotyczące urządzeń klientów (IP, MAC, Klucze, hasła, Rodzaje połączeń, miejsce przypięcia do węzła w strukturze sieci)
    • Atrybuty klientów (definiowanie odporności na blokady, metody grupowania na fakturach, częstotliwość generowania faktur itp) z opcją wyświetlania w głównej liście klientów w postaci ikon (przyporządkowanie ikon do konkretnych wartości atrybutów dostępne dla użytkownika)
    • Umowy z definiowanymi typami i wydrukami
    • Zadania przyporządkowane do klienta i jego adresu (np. wykonanie pomiaru, uzyskanie zgody na instalację itp.)
    • Taryfy (definiowany słownik taryf)
    • Usługi w strukturze hierarchicznej
    • Promocje z definiowanymi typami
      • Predefiniowane typy promocji:
        • Kwotowa i procentowa jednorazowa
        • Kwotowa i procentowa okresowa (data od do)
        • Kwotowa i procentowa okresowa (ilość lat, miesięcy,dni)
    • Role klientów (abonent, dostawca, odbiorca itp.)
    • Branże
    • Opiekunowie
    • Statusy (z opcją definiowania kolorów dla głównej listy klientów)
    • Rachunki bankowe
    • Parametry płatności
    • Załączniki
    • Notatki (z możliwością włączenia  komunikatów wyświetlanych przy każdej operacji na kliencie)
  1. Rozrachunki

Naliczanie opłat abonamentowych z uwzględnieniem okresów obowiązywania umów, taryf, usług i promocji i obsługą skalowania (np. naliczanie opłat/promocji za część miesiąca)

    • Automatyczne generowanie rozrachunków wg definiowanych okresów
    • Fakturowanie – automatyczne generowanie faktur dla wybranych klientów.
    • Rozliczenia – kontrola zadłużeń klientów z automatycznym generowaniem skryptów dla systemu powiadomień i blokad.
    • Rejestr płatności – z przyporządkowaniem do faktur i rozrachunków i kontrolą salda.
  1. Moduł kasowy z obsługą automatycznego rozliczania płatności przy wpłacie.
    1. Definiowanie dowolnej ilości kas
    2. Definiowanie uprawnień do poszczególnych kas
  1. Rejestr wyciągów bankowych

z opcją importu wyciągów w postaci elektronicznej (definiowany słownik formatów importowanych plików)

  1. Moduł rozliczania płatności

w oparciu o dane z wyciągów,  opcją generowania brakujących rozrachunków (np. w przypadku wpłaty za kilka okresów „z góry”) i faktur..

  1. Struktura sieci.
    • Drzewo kompletnej struktury sieci z wszelkimi informacjami o urządzeniach
    • Przyporządkowanie do adresów geograficznych
    • Wyświetlanie wskazanych elementów na mapie (w oparciu o Google maps)
    • Odwzorowanie drogi sygnału na mapie
    • Autodiagnostyka wybranych węzłów z automatycznym powiadamianiem o awariach.
    • Rejestr backupu poprzedników (węzłów)
  1. Rejestr zgłoszeń
    • Definiowany słownik typów zgłoszeń
    • Definiowany słownik priorytetów
    • Rejestracja komentarzy do zgłoszeń
    • Zadania z przyporządkowaniem do zgłoszenia i rejestracją w kalendarzach pracowników.
    • Statusy zgłoszeń i zadań z definiowaniem zależności
    • Powiadomienia z opcją definiowania zakresu danych (powiadomienia o rejestracji nowych i modyfikacjach zgłoszeń, komentarzy, zadań, statusów)
  1. Powiadomienia emailowe dla klientów
    • Rozsyłanie wiadomości pocztowych do adresatów z list mailingowych przygotowywanych w oparciu o kartotekę kontrahentów lub zaimportowanych baz adresowych.
    • Definiowalne listy mailingowe z opcją wskazania daty wysłania indywidualnie dla adresata lub całej listy.
    • Rejestracja statusów wysłanych wiadomości
    • Rozsyłanie wygenerowanych przez system dokumentów (faktury, umowy, regulaminy itp.)

 

  1. Kartoteka pracowników (z możliwością integracji z zewnętrznym systemem HR)
    • Wiele stosunków pracy
    • Rejestr umów
    • Przyporządkowanie do działów
    • Definiowanie czasu pracy
    • Rejestracja czasu pracy (urlopy, zwolnienia, godziny nadliczbowe, awarie)
  1. Magazyn
    • Dynamiczne stany magazynowe
    • Definiowane sposoby wyliczania ceny sprzedaży
    • Fotografie
    • Atrybuty
    • Grupy towarowe
    • Definiowany słownik magazynów
  1. Intuicyjny moduł sprzedaży
    • Sprzedaż od netto i brutto
    • Sparametryzowane metody wyliczania ceny (VAT od ceny jednostkowej neto lub brutto, VAT od wartości netto lub brutto linijki, VAT od sumy netto lub brutto dokumentu)
    • Możliwość sprzedaży wg ceny promocyjnej wpisywanej „z palca” (z kontrolą ceny minimalnej)
    • Definiowane rabaty dla poszczególnych pozycji i całego dokumentu
    • Parametry płatności pobierane „z klienta”
    • Automatyczny druk WZ i dokumentu sprzedaży.
    • Przygotowywanie sprzedaży z opcją rezerwacji towarów
  1. Kartoteka środków trwałych
    • Grupy towarowe
    • Miejsca użytkowania
    • Osoby odpowiedzialne
    • Zdjęcia
    • Załączniki
    • Atrybuty
    • Rejestr operacji
    • Generowanie kodów kreskowych (konfigurowalny generator)
    • Drukowanie etykiet
    • Współpraca z kolektorami danych (eksport/import – definiowane formaty plików)
    • Obsługa inwentaryzacji